Cross platform campagne die laat zien dat er veel meer gaande is achter de schermen.

De Opdrachtgever

De Akademie voor Kunst en Vormgeving St.Joost, onderdeel van Avans Hogeschool, heeft ruim 200 jaar ervaring met kunstonderwijs. Wij leiden studenten op tot beeldend kunstenaars of vormgevers in de disciplines Beeldende Kunst, Grafisch ontwerp, Ruimtelijk ontwerp, Fotografie, Film, Illustratie en Animatie.

bron: www.stjoost.nl

De Opdracht

Ontwerp een poster ter promotie van de jaarlijkse AKV|St. Joost Eindexpositie.

De Oplossing

Een campagne houdt niet op bij het ontwerpen van een poster. De initieƫle opdracht bestond uit het ontwerpen van een poster ter aankondiging van de AKV|St. Joost Eindexpo. Om zoveel mogelijk publiciteit te generen is het echter van belang dat deze boodschap via zoveel mogelijk kanalen zichtbaar wordt. Het is dus belangrijk dat behalve een (analoge) poster er ook aan webformaten en bewegend beeld gedacht wordt. Deze gedachtegang hebben we ook losgelaten op het ontwerp an sich, de eindexpositie is het resultaat van maandenlang hard werk. Tijdens de expositie is slechts het topje hiervan zichtbaar. Het campagnebeeld hebben we als installatie uitgevoerd. Deze keuze heeft een grote esthetische waarde. Het geeft de poster textuur en diepte. Daarnaast heeft het als groot voordeel dat we in staat waren de poster direct om te zetten naar een campagnebeeld en decor voor de poster, web-ads, korte reclamefilm, uitnodiging, vlaggen enz.

Stagiair:
Tessa Kuijpers

Fotografie:
Eline Baggen

Video:
Stein de Bont

Project begeleiding:
Dennis Elbers

Productfotografie:
Linsey Kuijpers