De modulaire identiteit voor een volwassen festival met een speelse kant.

De Opdrachtgever

Stereo Sunday is het grootste, (ongeveer 20 000 bezoekers per jaar), gratis dancefestival in het Zuiden van Nederland. Het festival biedt ieder eerste weekend van juli een mix van verschillende soorten dancemuziek. Of je nu van techno, house, hiphop of wat anders houdt: grote kans dat je het daar kunt vinden.

De Opdracht

Het festival had behoefte aan een nieuwe uitstraling om een grotere doelgroep aan te kunnen spreken. De oudere doelgroep (20 tot 30 jaar oud) dient meer aangesproken te worden. Het festival heeft hiervoor een volwassen uitstraling nodig die de creativiteit van het festival uitstraalt. Tot slot was het de bedoeling dat de identiteit mee zou kunnen evolueren naar de volgende edities zodat de stijl over vijf jaar ook nog relevant zou zijn.

De oplossing

Door het ontwikkelen van een serie bouwstenen in plaats van een vaststaand logo evolueert de identiteit mee met het festival: elke uiting is anders maar toch herkenbaar. We hebben ervoor gekozen de stereo iconen te gebruiken en deze te herschikken naar een aantrekkelijk beeld. Door deze bouwstenen te combineren met sterke fotografie ontstaat er een unieke stijl.

Flexibel

De verschillende elementen van de huisstijl kunnen de vorm aannemen die nodig is, zoals deze kerstkaart. Zodoende kan er altijd op een goede manier ingespeeld worden op verschillende gelegenheden.