De modulaire identiteit voor de webshop met unieke snoeren en verlichting

De Opdrachtgever

Snoerboer.nl is dé webshop voor mooie en hippe strijkijzersnoeren en andere mooie verlichtingsmaterialen. Snoerboer heeft de grootste collectie strijkijzersnoeren van de Benelux!

bron Snoerboer.nl

De Opdracht

De bestaande identiteit voldeed nog niet aan de missie. Snoerboer laat zien dat verlichting ook mooi kan zijn, de technische onderdelen van een lamp kunnen ook een esthetische toevoeging zijn aan het interieur. De nieuwe identiteit moet dit dan ook gaan uitstralen.

De Oplossing

Bij het logo staat het snoer centraal. Het kenmerkende patroon van de geweven snoeren komt ook weer terug. Het logo is een designlabel en moet echt knallen, het is een combinatie van vintage en moderne elementen. Met de lettertypes als combinatie gaat het logo een dialoog tussen hard en zacht aan. Tot slot zijn de Snoerboeren erg gehecht aan hun thuisstad en daarom kon deze niet achterwege blijven als payoff.

De identiteit als bouwpakket

Het werd al snel duidelijk dat de do it your self design cultuur erg belangrijk is binnen Snoerboer. Snoerboer levert verschillende onderdelen en pakketten die je zelf in elkaar kan zetten. Dit is eigenlijk voor een groot deel gelijk aan modelbouw pakketten. Met deze referentie in het hoofd ontstond al snel het idee om de verschillende elementen binnen de identiteit weer te geven binnen kaders gelijk aan de modelbouw frames. Daarbij hebben we een set iconen ontwikkeld om te gebruiken als verduidelijking bij verschillende gebruiksaanwijzingen en uitleg maar ook als decoratief element binnen de identiteit. Zo wordt meteen duidelijk wat Snoerboer te bieden heeft op een vriendelijke tone of voice met een snelle knipoog.